Jump to content
Mad1723

Guide de tuning 86/FR-S/BRZ pour débutants

Recommended Posts

trueno86power

Well, just buy the kit, test it and told us how it's feel and if it's durable :)

J'ai chercher un peu d'info sur eux, j'ai pas trouver rien de concret.

J'ai deja mentioné que j'allais l'acheter et installé prochain pour l'installé suite a note ride Tail of the Drago.  Cherches Sur Google les review de leurs autres produits a date j'en are aie pas trouvé de mauvais

Zippy

grostoine

That's ok if you don't want to improve the solidity of your car. If you change your final drive or anything on your car, what's the point of getting something that do not improve solidity? A 300 USD finale drive gear may be as reliable and solid as the stock one, but not as an upgraded one. Will it last longer than a 1000$ one... I don't know and I'm pretty sure you don't. I'm not saying the 1000$ one is better. I'm saying if other parts are usually 500$-750$-1000$ and you say the 300$ one will be as solid as the 1000$ one and even better, let me doubt about that.

I know about cheap parts that seems to be a 'good deal' because after 3 year of buying so many car parts, not only for my car, I know that every time you buy something that a lot of people claim to be 'as solid', best bang for the bucks, etc etc, it is not always the case, let's say most of the times. The

But hey, what do I know? You seems to have build a lot of car and know a lot about racing so. Enough tipping, show us what you have ;)

@Zippy

Also.. @grostoine You can't say that I don't want to improve the solidity rather durability of my car if you don't know anything about the part in question (a Weir final drive. In your comment you say it may be as solid as stock but definitely not as solid as an upgraded one but on what do you base your claim if you have no experience with the company's products?

You are right, I don't have expereince with the companie.

I have enough experience buying car parts and searching for best price like you say and when a object is below the range price of the same product ( tomioka final drive 750, revolution final drive, 849,47$ , Mfactory finale drive 750$ VS the Weir at 280 as I found) I am very carefull and would rather buy another one. If it's cheaper, there must be a reason.

I'm pretry sure it do the job like the Mfactory one for exemple but in the long run, what will happen with the cheaper one?

Try it and I will be more than happy to say you were right. Proove me wrong .

grostoine

Zippy

grostoine

That's ok if you don't want to improve the solidity of your car. If you change your final drive or anything on your car, what's the point of getting something that do not improve solidity? A 300 USD finale drive gear may be as reliable and solid as the stock one, but not as an upgraded one. Will it last longer than a 1000$ one... I don't know and I'm pretty sure you don't. I'm not saying the 1000$ one is better. I'm saying if other parts are usually 500$-750$-1000$ and you say the 300$ one will be as solid as the 1000$ one and even better, let me doubt about that.

I know about cheap parts that seems to be a 'good deal' because after 3 year of buying so many car parts, not only for my car, I know that every time you buy something that a lot of people claim to be 'as solid', best bang for the bucks, etc etc, it is not always the case, let's say most of the times. The

But hey, what do I know? You seems to have build a lot of car and know a lot about racing so. Enough tipping, show us what you have ;)

@Zippy

Also.. @grostoine You can't say that I don't want to improve the solidity rather durability of my car if you don't know anything about the part in question (a Weir final drive. In your comment you say it may be as solid as stock but definitely not as solid as an upgraded one but on what do you base your claim if you have no experience with the company's products?

You are right, I don't have expereince with the companie.

I have enough experience buying car parts and searching for best price like you say and when a object is below the range price of the same product ( tomioka final drive 750, revolution final drive, 849,47$ , Mfactory finale drive 750$ VS the Weir at 280 as I found) I am very carefull and would rather buy another one. If it's cheaper, there must be a reason.

I'm pretry sure it do the job like the Mfactory one for exemple but in the long run, what will happen with the cheaper one?

Try it and I will be more than happy to say you were right. Proove me wrong .

I guess Pat Cyr isn't a good enough endorsement but sure stick around till next year for the install and follow up with me in the years that follow I'll do a long term review just for you. Maybe it'll help save you a bit of money if/when you decide to change yours! ;)

Je trust personne. Surtout pas toi Paul :P

Je doute que ce sois un diff a 300$ que Pat Cyr ai mais bon...

Call me Thomas. Amenez moi du concret si vous voulez je vous crois !! :P

WatchmaN

Il te trust plus que Pat Cyr plaint toi pas haha.

Quelqu'un honeur! Je vais bentonite etre le prochain testeur officiel de pieces pour le club @WatchmaN on devrait ce faire des t-shirt

grostoine

Je trust personne. Surtout pas toi Paul :P

Je doute que ce sois un diff a 300$ que Pat Cyr ai mais bon...

Call me Thomas. Amenez moi du concret si vous voulez je vous crois !! :P

Je crois que t'as pas bien lu,  cest le axles que Pat Cyr a dans son char et cest pas le diff qui cout 300USD cest just le ring and pinion. 

2 saison de pro drift cest pas assez concrete pour prové la qualité de produit d'un companie?

Pas Thomas lol, bouché plutôt  :P

Si Pat Cyr louange Weir pour leur produit durable, c'est qu'ils doivent pas faire de la scrap. Admet que t'a parlé trop vite et on te pardonne ta jeunesse.  :P

Sa va me prendre plus que sa pour me bouché lol. Le ring et pinion que Pat Cyr a, sa dit c'est un Weir mais pas celui que Zippy parle a 300$. Trouve moi que c'est celui que Zippy parle et là je serai bouché et completement dans l'erreur.

Weir fond certainement du haut et bas de gamme, j'en trouve a 700$ des kits de ring & pinion ;)

Vous passé completement a coté de mon point.

grostoine

Sa va me prendre plus que sa pour me bouché lol. Le ring et pinion que Pat Cyr a, sa dit c'est un Weir mais pas celui que Zippy parle a 300$. Trouve moi que c'est celui que Zippy parle et là je serai bouché et completement dans l'erreur.

Weir fond certainement du haut et bas de gamme, j'en trouve a 700$ des kits de ring & pinion ;)

Be c'est Claire que t'as rien compris Alors on arret ca la, plus de temps a niasé, back on topic ;)

Zippy

grostoine

Be c'est Claire que t'as rien compris Alors on arret ca la, plus de temps a niasé, back on topic ;)

Le topic c'est guide de tuning, on est en plein dedans ;)

@Templar, tu rie mais tu va sentir ton cul écrasé a 70km/h !  ;D

Zippy

grostoine

Sage descision.

WatchmaN

Zippy

grostoine

Sage descision.

::) ::)

Templar

Moi j'ai payé 50$ pour mon diffuseur pensez vous qu'il va être fonctionnel ??! (St'une joke en passant :P)

Très fonctionnelle, plus que le miens. Il commence a faire sentir ses effets des 0km dans un parking de Show and Shine. Mouhahaha

WatchmaN

Templar

Moi j'ai payé 50$ pour mon diffuseur pensez vous qu'il va être fonctionnel ??! (St'une joke en passant :P)

Très fonctionnelle, plus que le miens. Il commence a faire sentir ses effets des 0km dans un parking de Show and Shine. Mouhahaha

Hahaha ouais :P Pour être honnête je suis vraiment fan de ce que produit Driveway Labs, celui que tu as c'était mon coup de coeur (le type 2 moins agressif) mais comme il coutes 579$+taxes et que j'ai pas l'intention de faire de la track... j'ai dut faire un compromis

Sa aurais jamais pu etre aussi bon que celui que driveway labs, apres tout la recherche que eux fond :P

Mais si tu aime celui de driveway lab, attend de voir celui que j'ai trouvé :P

D'un coup que je l'adores pis que je veuilles l'acheter avant qu'on installes le mien :P à moins que tu veuilles l'exclusivité pour cet été hehe

Templar

D'un coup que je l'adores pis que je veuilles l'acheter avant qu'on installes le mien :P à moins que tu veuilles l'exclusivité pour cet été hehe

Pas sur qu'il t'interesse. :P Well peut etre mais pas sur que tu va vouloir le pogner si tu trouve que le driveway lab est dispendieux :P

WatchmaN

serai tu un voisin gonflable.

Sa veux dire quoi sa ?

Oui je l'ai acheter cet automne et c'est de lui je parle. Il est toujours pas installer en raison d'ou est mon auto :P Mais je vais l'avoir installer pour le premier meet c'est sur !!